Wednesday 21 March 2012

Kau Nostalgiaku

Kenyataan yang tidak pasti
persoalan yang membawa seribu sesalan
lantaran jawapan yang masih samar - samar
dilitupi kekaburan hakikat hidup
diselubungi nostalgia - nostalgia luka
dilakaran kanvas kehidupan
mengiringi langkah - langkah pincang
sebuah perjalanan yang menuntut
sebuah pengorbanan mencari cinta suci....

Aku masih di sini bersendiri lagi
bersama luka rawan hati
yang semakin memuncak remuknya
aku buntu dengan perasaan sendiri
aku tidak ingin membiarkan
ketidakwarasan ini bercambah mekar
kegundahan ini terus bertakhta.....

Ingin aku bunuh rasa cinta ini
yang masih ada bertapak di hatiku
ingin aku padamkan semua ingatanku
ingin aku kuburkan semua kenangan
antara kita tanpa nisan
agar ia tidak lagi bertanda
biar semuanya terus saja lenyap
tanpa perlu digali - gali lagi....

Aku sudah tidak sanggup untuk hadapi
semua penderitaan ini
biarlah semuanya hanya menjadi
seumpama sebuah mimpi ngeri
yang menghiasi lenaku di malam hari
meskipun kau amat bererti
buat diriku ini..

Kini kau hanyalah
kenangan terindah yang pernah tercoret
di dalam diari kehidupanku ini
kau nostalgiaku.......

No comments:

Post a Comment