Friday 3 February 2012

Hanya Untukmu Tuhanku

Mengapa semua orang tak sudah-sudah
sakitkan hatiku ini ?
mengapa tidak pernah berhenti
dari mencalari perasaanku ?
mengapa semua orang seolah-olah
cuba untuk singkirkan aku
dari hidup mereka ?

Apakah salah aku ?
apakah dosa aku ?
adakah aku yang tersilap menilai
hati naluri mereka
dalam mencari erti kasih sayang
dalam mencari sinar kebahagiaan ?
adakah aku yang tersilap
menanam benih kasih ?
mengapa mereka tidak pernah
nak menghargai diriku ?

Ya Allah......
adakah aku ini terlalu jahil
dalam mencari erti cinta
mencari erti kasih sayang
dan mengukuh ikatan setia ?

Subhanallah..........Ya Allah
lepaskanlah aku dari belanggu ini
padamkan rasa cinta ini
kuburkanlah rasa sayang ini
aku dah tak sanggup terus begini...

Biarlah segala rasa itu
aku persembahankan hanya untuk -Mu
ku simpul mati di hati ini
ku berserah diri hanya pada - Mu
ku semai cintaku jua untuk - Mu
sampai mati pun hanya untuk - Mu
Ya Rabbi, sesungguhnya aku milik - Mu.........

No comments:

Post a Comment