Monday 30 January 2012

Sesalanku

Suasana malam begitu dingin
aku masih berteleku di jendela
aku menghela nafas yang panjang
rasa sayu tiba-tiba melingkari wajahku
mengapa begini hidup yang kujalani ?

Kulontar lepas pandangan tanpa batas
dan apabila kurenung ke dada langit
aku makin sayu......indahnya alam!!!!
sungguh aku mengagumi
tapi pernak aku bersyukur ?

Apakah yang aku lakukan
untuk menyatakan kesyukuranku itu ?
apakah setakat mengungkapkan di bibir saja ?
oh!!.......jahilnya aku
aku terlalu jauh dari rahmatMu , Ya Allah...

Airmataku bergenang
aku sendiri tidak tahu
apa yang perlu ku lakukan
hidup ini kian terumbang-ambing....

Tolonglah hamba Mu ini
hidup menjadikan aku alpa
aku mudah mengalah
lemahnya aku kerana gagal
menerima takdir darimu Ya Tuhan
ampuni aku  Ya Rabbi Ya Illahi!!!!

No comments:

Post a Comment