Monday 30 January 2012

Hati Yang Menangis

Kekasih.....
kiranya dapat kau dengar suara tangisan ini
ada gema dari sebak hati yang tidak berlagu
betapa ada rindu yang telah berkocak dengan deraian airmata
namun wajahmu telah memaling jauh entah ke mana
pergi wajah kekasih itu menemui impiannya sendiri.

Kiranya itulah yang menjadi impianmu selama ini
aku tidak akan berdaya menahanmu pergi
biarlah aku hanya di sini hanya menatapmu
sambil berlalu
dan berkata dalam hati...inilah nasib cintaku
aku hanya bisa berharap ...namun tidak bisa memiliki

Telah ku kuburkan semua keinginan cintaku itu di pusara hati
biar hilang bersama derasnya air yang berlalu menuju ke muara
akan ku taburkan juga butiran dari pasir cinta itu pada sisir pantai
biar lenyap dalam deru ombak yang menyapa..

Dan kiranya ada resah yang tidak terlukiskan
akan tetap ku hitung waktu dan hari yang berlalu
biar aku menangis sendiri dalam rindu yang mengigit di sanubariku
dan kiranya ada luka yang menyegat pada tiap kali
aku terkenangpada kisah cinta itu
aku hanya akan menahan rasa dalam diam...

        * Tabir Hati *

No comments:

Post a Comment